Sunt sănătoase, însă conţin mult zahăr.

Fructele au numeroase proprietăţi benefice organismului, dar dacă te preocupă greutatea corporală, trebuie să ştii că multe dintre ele conţin mai mult zahăr decât ai crede.

Cu toate că sunt extrem de sănătoase pentru conţinutul ridicat de fibre, vitamine şi minerale, fructele pot reprezenta şi un pericol pentru silueta noastră, dacă nu le consumăm în cantităţi moderate. În plus, trebuie să ţinem cont de faptul că ele conţin zaharuri naturale! Nutriţionistul Gianluca Mech ne dezvăluie care sunt fructele cu cel mai mult conţinut de zahăr şi ne dezvăluie care este cantitatea necesară zilnică.

Mango

Un mango de mărime medie conţine 45 de grame de zahăr. De asemenea, e recomandat să eviţi acest fruct atunci când încerci să slăbeşti ori să reduci aportul zilnic de zahăr. Poţi gusta maximum câteva feliuţe.

Struguri

Astfel, o cană de struguri conţine aproximativ 23 de grame de zahăr. Un conţinut extrem de ridicat ce face din struguri un tip de fructe pe care e bine să le consumi cât mai rar şi în cantităţi mici.

Cireşe

Gustul dulce al cireşelor te îmbie cu siguranţă, însă e bine de ştiut că o porţie mică din aceste fructe conţine cel puţin 18 grame de zahăr. Aşa că, este recomandat să le consumi în cantităţi reduse.

Pere

O pară de mărime medie conţine cam 17 grame de zahăr. Dacă ţi-e totuşi poftă, rezumă-te la câteva feliuţe consumate ca atare, împreună cu iaurt sau în combinaţia unei salate.

Pepene verde

O feliuţă din pepenele pe care toată lumea îl consumă pe timp de vară conţine nici mai mult, nici mai puţin de 17 grame de zahăr. Nu trebuie să renunţi de tot la consumul de pepene, ci doar să te rezumi la o felie, maximum 2. Acesta conţine foarte multă apă şi electroliţi, un tip de minerale ce ajută la hidratarea organismului după expunerea la soare.

Smochine

Două smochine de mărime obişnuită conţin până la 16 grame de zahăr. Nu le consuma astfel în cantităţi mari.

Banane

O banană medie conţine circa14 grame de zahăr. Destul de mult, motiv pentru care aceste fructe nu sunt deloc recomandate în dietă. Poţi să consumi jumătate dimineaţa, ca atare sau sub formă de smoothie.

„Nimeni nu contestă vreodată faptul că fructele sunt sănătoase şi că trebuie să le consumăm pentru aportul lor mare de fibre, vitamine şi alţi nutrienţi importanţi. E bine să fim însă atenţi la ce tip de fructe alegem şi în ce cantităţi le consumăm. Asta deoarece multe dintre ele au un conţinut ridicat de zahăr care ştim cu toţii că nu face bine nici siluetei, nici sănătăţii‟, indică nutriţionistul Gianluca Mech.

Gianluca Mech este unul dintre cei mai apreciaţi nutriţionişti la nivel international. Sfaturile sale sunt urmate inclusiv de staruri cum ar fi Anastasia Soare, Sarah Ferguson – Ducesa de York, Ornela Mutti sau Silvio Berlusconi.

Citeste si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *