Ce nu trebuie să-ţi lipsească din dietă pentru a te proteja de bolile de inimă.

În combaterea afecţiunilor cardiovasculare, sunt recomandate mai mult tipuri de alimente cu efecte benefie pentru inimă. Nu este vorba numai despre legume şi fructe.

Astfel, când te gândeşti să ai mai multă grijă de sănătatea inimii tale, primele alimente care îţi vin în minte sunt fructele şi legumele. Deşi s-a confirmat că acestea sunt cele mai bune opţiuni, există multe alte alimente pe care le poţi introduce sau păstra în meniu. Unul dintre acestea este cafeaua, pe care ai fi tentat s-o elimini cu totul. Astfel că, această băutură amară face bine inimii, însă numai dacă este consumată în cantitate mică. O ceaşcă pe zi, de preferat fără lapte, frişcă sau zahăr, ajută la scăderea riscului de boli cardiovasculare, insuficienţă cardiacă sau accident vascular cerebral. Vezi, în cele ce urmează, la ce alte alimente n-ar trebui să renunţi şi ce să nu-ţi lipsească din dietă!

Ciocolata

În plus, puţini sunt cei care s-ar gândi că un desert cu ciocolata este potrivit pentru sănătatea inimii. Ciocolata are puterea de a reda starea de bine, reduce riscul de boli cardiovasculare şi accident vascular cerebral. Un studiu realizat de cercetători de la Universitatea Harvard a indică că un consum regulat de cacao în cantitate mică a dus la normalizarea tensiunii arteriale.

Seminţele de in

De asemenea, cei cărora nu le sunt pe plac nucile sau peştele pot include în dietă seminţele de in, o sursă bună de acizi graşi Omega-3. Aceste seminţe aduc şi un plus de antioxidanţi, estrogeni şi elemente nutritive care protejează inima. Se pot lăsa la hidratat în puţină apă, peste noapte, şi pot fi consumate cu iaurt, cereale, în salate sau pot fi luate ca atare. Reglează şi tranzitul intestinal.

Somonul

Totodată, una dintre cele mai bune surse de acizi graşi Omega-3 rămâne somonul. Îţi conferă şi proteine de calitate, element nutritice care ajută la scăderea nivelului de trigliceride, la prevenirea coagularii sângelui şi a bolilor de inimă în general.

Avocado

Desigur, potasiu, antioxidanţi şi grăsimi mononesaturate – pe toate le poţi lua din avocado. Mănâncă mai des avocado şi vei reuşi să scazi nivelul de colesterol rău, să-ţi menţii sănătatea inimii şi să reduci riscul de boli cardiovasculare.

Merişoarele şi afinele

Mai mult, fructele de pădure sunt benefice inimii. Dintre acestea, merişoarele şi afinele sunt delicioase şi-ţi aduc un plus de antioxidanţi şi elemente nutritive care ajută la prevenirea bolilor de inimă. Afinele sunt cunoscute pentru faptul că previn creşterea nivelului de colesterol rău, normalizează tensiunea arterială şi reduc riscul de cancer.

Usturoiul

De asemenea, dacă ştii deja că ai un nivel crescut de colesterol rău, nu trebuie să te fereşti să mănânci mai des usturoi. Acesta scade nivelul aşa-numitelor plăci ateromatoase, acele depozite de colesterol care se depun pe pereţii arterelor şi provoacă ateroscleroză. Usturoiul era cunoscut şi pentru scăderea tensiunii arteriale. Îţi displace gustul sau mirosul specific dat de usturoi? Îl poţi lua şi sub formă de supliment alimentar.

Source: Clickpentrufemei.ro

Citeste si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.